God, hva enn det skal være, velkommen

Den store Verdensveven er oppe og går døgnet rundt, og i denne globaliserte interkulturelle smeltedigelen finner jeg det ypperlig å kunne presentere intrykk selv mens jeg sover.

Jan 28, 2007

Nachspiel i nr. 13




Her forleden, nærmere bestemt i dag tidlig,
gikk et legendarisk nachpspiel av stabelen i Harlem.
Jeg hadde vært på et nachspiel på St.Hans haugen,
og klokka nærmet seg 06.00 da jeg kom vandrende
opp gata i Harlem og hørte at noen virkelig holdt festen
gående et eller annet sted i nærheten. 
En kikk opp mot nr.13 var det som skulle til for å forstå
at festelighetene gikk av stabelen hjemme hos meg selv. 

Festelighetene vil trolig ikke glemmes med det første,
kanskje først og fremst på grunn av "Slægta" og Olven. 
Olven var en musiker av klasse som tilfeldigvis dumpet
innom leiligheten i halv åtte tiden og brakte nachspielet
opp på et nytt nivå. "Slægta", som var navnet i dag tidlig,
eller "slekten" som de fleste kaller institusjonen,
bestod av fire solide mandalitter med Jann i spissen,
som fant det for godt å vise sitt felleskap ved å la sine
kunstneriske evner få frie tøyler.

 

Slektstreff i nr. 13


     

Et lite stykke Olven.


5 comments:

Anonymous said...

haha... jesus

Unknown said...

Haha!
Han godeste Olven skulle jeg gjerne ha truffet på? Fikk du kapra nummeret hans?
Driver du å deleter poster?
Fint at du har blitt blogger forresten!

Hesten Konrad said...

jåojåo ..
skjer`a?

Lund said...

Bloggetikken. Tikk du har an!

Siri W.P said...

Jeg har også blogg, og vil også ha link på siden din:)