God, hva enn det skal være, velkommen

Den store Verdensveven er oppe og går døgnet rundt, og i denne globaliserte interkulturelle smeltedigelen finner jeg det ypperlig å kunne presentere intrykk selv mens jeg sover.

Mar 22, 2007

"Tikken!"

Etter en lang tid med inaktivitet ser man
altså at man har blitt bloggetikket. Akkurat ja!
Jeg, en mester i det opprinnelige "tikken" (uten "gjentikken")
har nå altså trolig rekord i å være tikken uten å
få tikket videre. Å for et ulykke!


Regler:Hver spiller starter med å skrive seks
rare ting om seg selv. Bloggere som blir "tatt"
må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg,
i tillegg til å angi reglene for spillet.
Til slutt velger spilleren seks nye bloggere
som "har den", og lister navnene deres.
Etter det er gjort, skriver han eller
hun en kommentar på bloggene til hver av
dem, for å la dem vite at de har blitt
"tatt", og at de må lese bloggen til den
som tok dem, for mer informasjon.

Mine "ting":

1) Jeg har en hemmelighet, for andre ubetydelig,
men for meg meget viktig. Jeg kan ikke fortelle
annet om den enn at jeg har fortalt den til omlag
to personer, og jeg er viss om at disse to
personene ikke husker hva jeg fortalte da de
i "settingen" ikke forstod at det var viktig.
Desverre kan jeg ikke si mer.

2) Jeg har siden ungdomskolen aldri (i såfall med uhell) satt noen volumkontroll på annet enn 
partall. Volumstyrker av oddetall slike 
som 3, 5 osv. hører man aldri når jeg styrer 
musikken.

3) Jeg bærer byrden av å være meget aktiv i søvne.
Senest natt til i går var jeg oppe og gikk i den
tro at jeg hadde besøk ute i stua. Historiene er
mange, og om du treffer meg på en god dag skal
jeg med innlevelse fortelle..

4) Jeg er til tider meget nostalgisk, og bruker 
til tider timer på å tenke tilbake 
på hvordan ting har vært.

5) Jeg regner meg selv som idealistisk da jeg 
fortsatt tror jeg har min rolle å 
spille i livet. Jeg tror faktisk, hvor enn så 
naivt det høres ut at jeg kan gjøre 
en forskjell av betydning.

6) Noen ganger tror jeg virkelig at det bor
en slags nisse i Trondheimsveien..


Tikk, tikk, tikk, tikk, tikk, tikk: Den første er min lillesøster
Ija-bolla,
den neste er KGB,
videre;

Vibeke, ei som aldri ringer
.
Lise aka. bjørnen
.
Merete, snaisen
.
Og til slutt ei jeg ikke kjenner,
men som virker blid og visstnok heter
Marie.

No comments: